Nog 12 dagen!! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Chantal Menting - WaarBenJij.nu Nog 12 dagen!! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Chantal Menting - WaarBenJij.nu

Nog 12 dagen!!

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

26 Oktober 2014 | Nederland, Apeldoorn

Nog 12 dagen (door reposting dus nog maar 5 :-) )en dan begint mijn tweede “grote avontuur”. Het aftellen is nu echt begonnen. De voorbereidingen horen eigenlijk in volle gang te zijn. Toch ben ik dit jaar minder georganiseerd en structureel met deze voorbereidingen bezig dan het jaar daarvoor.
Natuurlijk heb ik mijn duffel al maanden in huis, is mijn visum geregeld, heb ik mijn malariapillen gehaald en zijn de e-tickets uitgeprint.
Toch heb ik het idee dat ik minder voorbereid naar Myanmar ga dan dat ik vorig jaar naar India en Nepal ging. Begin ik dan al een echte globetrotter te worden? ;-)
Vorig jaar had ik zo’n vier maanden van te voren al mijn reisblog in de lucht, de eerste verhalen over mijn visum, het omwisselen van geld en de hotels vulden mijn blog.
Nu 12 dagen voor mijn reis, is dit mijn eerste blogtekst die ik schrijf, eerst in Word, want een nieuwe site voor mijn weblog heb ik nog niet gekozen. Vorig jaar zette ik het op reismee.nl, maar in juni is deze website gecrasht en een gedeelte van mijn verhalen is verdwenen en alle reacties die jullie geplaatst hebben. Dat wil ik dus niet nog een keer meemaken, dus ik ben op zoek naar een betrouwbare site, zodat dit niet nog een keer gaat gebeuren.
Ook heb ik de reisroute nog niet helemaal in mijn hoofd zitten en de lonely planet slechts vluchtig doorgelezen. Maar aangezien ik toch een uurtje of 20 onderweg ben, pffff, tijd zat om de laatste voorbereidingen te doen.
Op 31 oktober vlieg ik om 12 uur ’s middags met Malaysian Airlines naar Kuala Lumpur. Met een overstaptijd van ruim drie uur, vlieg ik daarna richting Yangon, waar we om 11 uur de volgende ochtend, plaatselijke tijd, aankomen.
Hoogtepunten van de reis worden in ieder geval: Bagan het tempelcomplex, Inlemeer, De Gouden Rots (door haar van Boeddha blijft ie op zijn plek liggen) en de tweedaagse trekking.
Ik heb er weer onwijs veel zin in. Net zoals vorig jaar ga ik jullie natuurlijk proberen op de hoogte te houden van al mijn avonturen. Of dit frequent kan, zal afhangen van de Wifi- verbindingen onderweg, en eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe die in Myanmar zijn. Maar ik ga mijn best doen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 25 Okt. 2014
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 5980

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Myanmar

Landen bezocht: