Ready to take off! - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Chantal Menting - WaarBenJij.nu Ready to take off! - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Chantal Menting - WaarBenJij.nu

Ready to take off!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

01 November 2014 | Myanmar, Rangoon

Ready to take off!

Ik heb de wekker om half zes gezet. Vandaag begint mijn vakantie van 26 dagen naar Myanmar. Om 12 uur vertrek ik van Schiphol met de MH19 naar Kuala Lumpur, een reis van bijna 12,5 uur. Het vervelende hierbij is dat we een paar honderd kilometer ten zuiden van Myanmar, Yangon vliegen en we dus later weer 2 uur terug moeten vliegen.
Om 7 uur staat mijn taxi (thanx pa) voor de deur en na een kop koffie vertrekken we naar Schiphol. Gelukkig zijn er geen files en zo staan we dus al iets over half negen bij de incheckbalie. Superrustig natuurlijk nog, alleen het wijzigen van mijn stoel van raam richting gangpad lukt haas niet meer. Na een cappuccino bij Starbucks te hebben gedronken, ga ik achter de douane, ik pin nog de nodige dollars en ga op mijn gemakje richting de gate. Het is er nog erg rustig, dus ik kan me heerlijk met mijn e-book installeren.
Omdat ik een hekel heb aan vroeg boarden en dan al met opgetrokken benen in het vliegtuig te zitten, ga ik zo laat mogelijk aan board. Wonder boven wonder vallen de zitplaatsen enorm mee, ik zit eens niet met mijn knieën tegen de stoel voor me geklemd.
In het vliegtuig kom ik al enkele van mijn reisgenoten tegen waar ik vorige maand al mee heb afgesproken, verder is het waarschijnlijk tot Kuala Lumpur of misschien wel Yangon wachten voordat we weten wie er verder met ons mee gaan.
Ik kan gelukkig aardig slapen / dommelen in het vliegtuig, en na 12,5 uur vliegen komen we om half 1 ’s nachts, Nederlandse tijd, 7.30 uur Kuala Lumpur tijd aan voor onze eerste stop. We hebben dus een nachtje overgeslagen. We vinden ook op Kuala Lumpur International Airport natuurlijk een Starbucks, dus we brengen eerst ons cafeïne gehalte even op peil. Na een stop van 2,5 uur vertrekken tegen half elf met een kleine vertraging richting Yangon. Aangezien het daar weer anderhalf uur vroeger is dan in Kuala Lumpur, komen we al tegen 11 uur plaatselijke tijd aan.
Mijn eerste blik om Myanmar, Yangon vanuit het vliegtuig is schitterend, ik zie al een gouden koepel van een pagode en dat blijkt niet de enige te zijn, een reeks van gouden koepeltjes is te zien.
Op het vliegtuig aangekomen, is de eerste indruk van de vriendelijkheid van mensen al meteen gelegd. Omdat ik natuurlijk weer te snel mijn tas door de scanner gooide, mijn immigratieformuliertje inleverde en toen bedacht….ooohhh ik moet pinnen en kan dat alleen daarachter (de mevrouw zei van wel, dat bleek dus niet zo te zijn), mocht ik weer langs een afgezet stuk terug.
Maar ja , hoe doe je dat terug dan, zonder immigratiepapier? Die mevrouw had mij even niet in beeld, en ik wilde ook niet zo langs doe afzetting lopen, dus maar weer netjes mijn tas door de scanner. Ze hadden me de eerste keer niet aangehouden, dus de tweede keer toch ook niet? Dus ik er doorheen, ging helemaal goed en toen zag die mevrouw me en riep meteen naar de meneer van de scanner, het is oke, en ging zich tegenover mij verontschuldigen. Maar ja wie was er hier nou weer snugger bezig? Oke, laten we het op de lange reis houden ;-)
Maar goed, Mingalabar, oftewel goedendag, het is 1 november en ik ben in Yangon!! 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 25 Okt. 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 5985

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Myanmar

Landen bezocht: