Vrije ochtend aan Inle meer en overnachting op het - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Chantal Menting - WaarBenJij.nu Vrije ochtend aan Inle meer en overnachting op het - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Chantal Menting - WaarBenJij.nu

Vrije ochtend aan Inle meer en overnachting op het

Blijf op de hoogte en volg Chantal

22 November 2014 | Myanmar, Inle

Vrije ochtend aan Inle meer en overnachting op het meer.
Vanochtend hebben we een vrije ochtend om nog even souvenirs te shoppen, tas in te pakken of een massage te nemen. Ik kies samen met twee anderen voor het laatste.
De vorige avond hebben we al een afspraak gemaakt bij een traditionele Birmese massage’salon’. Dat ging echt van:
we willen een afspraak maken, kan dat?
Ja
Morgen?
Ja
Morgenvroeg om 10 uur?
Ja
Drie personen?
Ja
Oke, dan…er werd niets opgeschreven, dus op hoop van zegen liepen we dus om kwart voor tien richting de massage. Gelukkig verwachten ze ons al en konden we gaan liggen, de kleding mochten we aanhouden. Het was een “full body massage” van een uur voor 7 dollar, zoals gezegd op de traditionele Birmese manier, wat dat dan mag inhouden. Daar zouden we het komende uur wel achter komen. En dat gebeurde. De full body was vnl. op de benen gericht, wat ik niet zo erg vond, want door al het geloop en gefiets, voelde ik al dat ze precies de juiste spieren pakte. Tot zover dus het masseren met de handen. Toen moest ik op mijn buik gaan liggen, en voelde ik ineens een behoorlijk gewicht op mijn kuit. Het bleek dat de masseuse iets van een rek aan het plafond had, zich daar iets aan optrok en vervolgens boven op mijn benen ging staan en druk zette. Op bepaalde momenten en plekken dus best pijnlijk, vooral omdat ik laatste anderhalve week last van mijn heup had gekregen. Rustig tot tien tellen helpt dan best wel 
Op het laatst werd er op delen van ons lichaam waar ze bij konden nog olie gesmeerd om de afvalstoffen te verwijderen en was het al weer gebeurd.
In het hotel pak ik me tas in, om 12 uur moeten we uitchecken en om 14 uur hebben we in de stad afgesproken om richting de kade te gaan, want vannacht slapen we in een paalhotel. Tenminste dat dachten we. Om 14.30 uur zitten we allemaal weer in een boot en gaan we op weg naar het eerste hotel. Hier zullen degenen die een doubleroom hebben, dus stellen en samenreizenden, slapen. De singlerooms hebben een hotel ruim een half uur varen verderop. Eerst dus de eerste groep afzetten. Een mooie locatie op het meer met huisjes op paalwoningen. Ziet er erg leuk uit. Nadat we afscheid hebben genomen, varen we naar ons onderkomen voor de nacht. Inderdaad nog ruim een half uur varen over het meer, zeker geen straf, want het is schitterend.
Maar, als we aankomen, hebben we al snel door dat dit geen paalhotel is. Het is gewoon een groot gebouw, met een grote tuin ervoor en daarvoor nog iets van gras/moeras en dan pas het meer. Zoals iemand uit de groep zegt: een anticlimax. Wat zijn wij teleurgesteld dat we vannacht niet OP het meer slapen. Het hotel is megaluxe, maar daar gaat het niet om, we hadden ons verheugd de laatste avond op het meer door te brengen. Sowieso is het al jammer dat we niet als gehele groep bij elkaar zitten, maar dan ook nog eens niet in een paalhotel, pfffff. We vragen dus wel om lakeview, maar na veel gepuzzel is ook dat niet voor iedereen mogelijk. We trekken dus maar blind een sleutel en kijken er wie er geluk heeft. Ik zit op de begane grond, inderdaad lakeview, als je op het hoekje van het balkon gaat staan en heel goed kijkt, of heel ver inzoomt met je camera.
Ik pak even wat spullen uit en besluit buiten toch maar even wat foto’s te maken en naar de zonsondergang te gaan kijken. Op het terras zit al iemand van de groep, met een cocktail, het is Happy Hour. Om de anticlimax een beetje te verdrinken, bestel ik ook een Mojito. We kijken naar de zonsondergang, bestellen nog een cocktail en als we uiteindelijk lek geprikt worden door de muggen gaan we in de lobby zitten. De anderen komen ook en we gaan om 19 uur eten. Hieraan kun je ook zien dat het een luxe hotel is, want de prijzen liggen toch een stukje hoger dan wat we in Myanmar gewend zijn. Het eten is wel erg lekker en met zijn drieën nemen we ook nog een Tiramisu als dessert.
Morgen weer vroeg op, om 7 uur worden we opgehaald en dus maar even optimaal van het luxe van de hotelkamer en het heerlijke bed genieten.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 25 Okt. 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 5981

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Myanmar

Landen bezocht: