Van Kalaw naar het Inlemeer - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Chantal Menting - WaarBenJij.nu Van Kalaw naar het Inlemeer - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Chantal Menting - WaarBenJij.nu

Van Kalaw naar het Inlemeer

Blijf op de hoogte en volg Chantal

20 November 2014 | Myanmar, Inle

Vanochtend kunnen we heerlijk rustig aan doen, want we vertrekken pas om 10 uur richting onze laatste bestemming van deze vakantie: het Inlemeer.
Eerst hebben we nog tijd om de lokale markt te bezoeken. Ik ben eigenlijk niet van plan om te gaan, heb er al een aantal gezien, en rommel dus eerst rustig aan op mijn kamer. Als ik ga ontbijten is de grootste horde van de groep net richting markt vertrokken. Er zijn nog een aantal late vogels en we besluiten toch nog maar even een rondje markt te doen. We hebben immers toch tijd zat. Het is altijd wel leuk hoor zo’n marktje. Er wordt van alles verkocht de kip en de vis worden hier op de markt uit elkaar gehaald en volgens mij worden van de kip bijna alle ‘onderdelen’ verkocht. Gelukkig heb ik al gegeten.
Op de terugweg willen we bij de Bakery een cappuccino halen, maar door een stroomstoring doet het apparaat het niet. We wachten even een kwartiertje in het zonnetje en dan krijgen we witte rook, oftewel cappuccino 
Om 10 uur stappen we de bus in naar het Inlemeer. Het meer ligt op ongeveer 850 meter boven de zeespiegel en heeft heerlijke koele nachten. ’s Ochtends en ’s avonds is een vestje geen overbodige luxe, maar vanaf een uur of half tien is het al weer behoorlijk warm, zo’n 28 graden.
Op weg naar het Inle meer hebben we een korte fotostop bij een spoorbrug en vervolgens rijden we naar Nuang Shwe waar we de komende twee nachten zullen verblijven. Voordat we naar ons hotel rijden, stoppen we eerst bij een beroemd houten klooster met ovale ramen. Als we het klooster inlopen, zitten er vier monnikjes voor de twee ovale ramen en dit levert natuurlijk weer een mooi fotomomentje op.
Als we bij het hotel aankomen zijn onze kamers nog niet klaar. We laten onze bagage achter en gaan eerst het dorp in om te lunchen.
Om twee uur kunnen we de kamers op. Voor de liefhebbers is er om half drie nog een wandeling door de omgeving. Ik ga samen met een paar anderen liever het dorpje nog even onveilig maken ;-). Later hoorden we van de wandelgroep ook dat ze een klein beetje verdwaald waren 

’s Avonds gaan we op zoek naar een leuk restaurantje, de groep splitst zich in tweeën. We komen bij “Lucky you” een Chinees restaurant terecht. Nou, zo Lucky waren we niet, want alhoewel de afgelopen drie weken ons geduld aardig op de proef is gesteld met het wachten op eten en drinken, slaat dit wel alles. Oke, het eten is lekker, maar we zaten er met zijn 13-en (tsja dat moest denk ik al een voorteken zijn) en tussen het eerste en laatste gerecht zat volgens mij wel bijna 2 uur.